Doelgroep van de blog?
Bepaal eerst voor wie je de blog schrijft en pas de schrijfstijl aan op de doelgroep.
Waar ga je de blog over schrijven?
Waar wil de doelgroep een antwoord op hebben? Tegen welke problemen lopen zij aan? Met de blog geef je een antwoord op de vraag of een oplossing voor het probleem. Zorg voor één onderwerp per blog die past bij de organisatie en de producten en diensten die je aan biedt.
Zorg voor een blogstructuur
- Een pakkende titel
- Een bijpassende afbeelding
- Een inleiding over het onderwerp met een vraag of een stelling.
- Middenstuk met korte alinea’s, dat leest prettig met het antwoord op de vraag of de onderbouwing van de stelling.
- Gebruik ook subkopjes en opsommingstekentjes, dan wordt het gemakkelijk om de blog te “scannen” en in één oogopslag te bepalen of hij interessant genoeg is om verder te lezen. Ook op de mobiel leest het gemakkelijker.
- Conclusie, herhaal de boodschap
(Interne) linkjes naar pagina’s en andere blogs
Verwijs in je blog naar andere blogs, dan geef je de lezer meer informatie over het onderwerp. Ook breng je zo andere artikelen onder de aandacht.
SEO – zoekwoorden gebruiken
Als je wilt dat je beter gevonden wordt, zorg dan dat je zoekwoorden gebruikt in de blog. Hoe werkt een zoekmachine?
Gebruik een CTA (Call to action)
Voeg een CTA toe als je wilt dat de bezoeker iets doet en maak de blog hiermee meetbaar.
Tot slot
Een goed geschreven blog kan je leads bezorgen!
Lees meer in de volgende blogs en pagina’s: