Wat is je plan? Wat zijn je Social Media doelstellingen
Waarom wil je Social Media inzetten? Is dit alleen om aanwezig te zijn of ga je actief aan de slag?
Wil je een community bouwen, naamsbekendheid vergroten, meer bezoekers naar je website trekken, interesse wekken, contacten leggen? Of ga je social media inzetten als e-commerce platform door direct producten aan te bieden (social selling: Facebook tageting, , Instagram tagging, Pinterest swipe).
Wat is je kanaal?
Zit je doelgroep op Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Pinterest, Snapchat of Instagram?
Niet ieder kanaal past bij de doelgroep en niet elke content is geschikt voor elk kanaal, op welke social media kanalen ga je inzetten?
Wat is je verhaal?
- Wie gaat je content creëren?
- Hoe gaat je content creëren?
- Wat voor content ga je creëren (bericht, video fragment, audio bestand, reactie, foto)?
- Hoe hou je de content interessant voor de doelgroep?
- Hoe vaak gaat je nieuwe content plaatsen?
- Hoeveel tijd ga je er aan besteden? Maakt je per dag tijd vrij om te reageren op berichten?
- Welke content wordt gedeeld door je doelgroep? Welke content wordt geliked of getagt?
Wat wil je uitstralen?
Bent je bekent met de social media platformen en weet je deze in te richten? Heb je een consistente uitstraling op alle platformen? Weet je alle mogelijkheden van het platform?
Adverteren
Wil je direct de juiste doelgroep bereiken? Dan kan je ook gaan adverteren. Heb je een advertentiebudget?
Wij kunnen je helpen de social media doelstellingen te bereiken door gericht een doelgroep te benaderen, zodat je zichtbaar bent op het juiste moment met relevante advertenties. We verzamelen de data en gebruiken deze om de campagnes steeds effectiever in te zetten.
Social media kan klanttevredenheid, loyaliteit, naamsbekendheid en omzet genereren, maar het blijft een middel en geen doel!