Waarom zijn er Featured Snippets?
Hiermee maakt Google het nog gemakkelijker en sneller om het antwoord te vinden op je zoekvraag.
Hoe maak ik Feature snippets?
Het is belangrijk dat de vraag ook echt in de pagina wordt verwerkt als koptekst en/of als titel (meta titel) en de vraag moet ook in de tekst zelf letterlijk terug komen. Het is belangrijk dat het antwoord op de vraag ook zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk wordt omschreven op je webpagina. Hoe beter het antwoord, hoe meer kans dat je vermeld wordt als featured snippet.
De techniek achter de website moet goed zijn, zodat Google de website gemakkelijk en snel kan 'lezen'. Het beste is wanneer je op de website een plek hebt waar kennis wordt gedeeld, waar gecategoriseerd meerdere relevante vragen en antwoorden staan (bijvoorbeeld een kennisdatabank of FAQ pagina).
Zijn Featured snippets betaalde advertenties?
Nee, het zijn organische zoekresultaten, dus geen betaalde advertenties. Je hoeft niet perse hoog in Google te staan om getoond te worden als Featured Snippet. Dus als je website niet zo’n goede positie heeft in Google, kun je toch bovenaan komen met je vraag en antwoord.
Gaan Featured Snippets toenemen in 2018?
Ja, deze zullen gaan toenemen, featured snippets kunnen worden ingezet voor spraakgestuurde zoekopdrachten (mobile first). Daarom is het belangrijk dat de antwoorden op de vragen kort en relevant zijn.