E-mail ontvangen werkt niet
Wanneer je geen e-mail ontvangt in je e-mailprogramma (bijvoorbeeld Microsoft Outlook) kan dat meerdere oorzaken hebben. Volg hierbij onderstaande stappen.
1. Controleer of de e-mail wel in webmail binnen komt
- Ga naar webmail
- Komt je e-mail in webmail wel binnen?
Start dan Microsoft Outlook opnieuw op en controleer of je ook daar weer e-mail ontvangt.
2. Outlook opnieuw opgestart? Nog steeds geen e-mail?
Start dan de computer opnieuw op en controleer of je daarna weer e-mail kunt ontvangen.
3. Ontvang je nog steeds geen e-mail en werk je met IMAP?
Probeer je e-mail account opnieuw toe te voegen en controleer of je weer e-mail ontvangt.
4. Ontvang je nog steeds geen e-mail en heb je een POP3 mailbox?
- Verwijder de mailbox en voeg de POP3 mailbox opnieuw toe.
Let op: je e-mail staat alleen op de lokale computer!
Maak eerst een back-up door de gegevens te exporteren. Lees eventueel het artikel importeren/exporteren met Outlook. - Controleer of je weer e-mail ontvangt.
5. Ontvang je nog steeds geen e-mail?
Het kan zijn dat je mailbox vol is. Wanneer je 95% van de totale capaciteit hebt gebruikt, zou je een e-mail hebben moeten ontvangen, maar je kunt dit ook zelf controleren.
- Login op webmail
- Controleer of de mailbox vol, kijk hiervoor links onderin je scherm naar het percentage.
- Is je mailbox vol? Stuur dan een e-mail naar onze supportafdeling, of bel 088 200 9050 om de mailbox te vergroten
- Je kan ook zelf je e-mailbox opschonen door:
- De prullenbak leeg te maken.
- Spam berichten te verwijderen.
- Oude e-mails op te ruimen.